lördag 8 augusti 2009

Ute och åker...

Jahaja, här sitter jag, har tagit E:s dator för tillfället. Är just nu i skrivande stund i Hedemora, på besök hos E. Denna vecka har varit mycket på resande fot. Träffade grannen i trappen igår när jag höll på att lasta in packningen i hyrbilen, och hon liksom höjde på ögonbrynen när jag berättade att förra helgen var jag i Göteborg på konsert, i måndags var jag i Kumla (besökte morföräldrarna), och tisdag, onsdag och torsdag var jag i Motala (hälsade på en polare), och nu skulle jag åka vidare till en annan kompis fast i Hedemora. Härligt att ut och åka lite (:

Så, U2 då: FANTASTISKT!! Vilken konsert! Bono är ju helt otroligt, vilken utstrålning han har. Vi, gänget som var ner, var och såg U2 när de var här 2005, också på Ullevi, och den gången var de riktigt bra, men denna var riktigt riktigt bra, haha!
Vi åkte bil ner, en 80 mils färd, dit och hem tillsammans alltså. Vad gör man inte för sina idoler ^^ Stannade många gånger, bla i mysiga lilla Gamla Linköping...

Idag ska jag och E "göra" stan. Hon har nyligen flyttat hit, så vi ska gå på sightseeing. Min hemstad tycker jag är väldigt liten, med 10 000 inv i tätorten, 30 000 i hela kommun. Men Hedemora har 8000 inv - i hela kommunen! Tänk, en stad som är mindre än min! Så, "göra stan" är väl kanske att ta i, men jag såg minsann när jag körde hit att Haglöfs hade ett factory outlet här, så det ska vi åka och undersöka lite närmare...

Ja, det var nog det så långt. Nu kom E ut ur duschen och vill förmodligen ha tillbaka sin dator. dax för frulle oxå...
ha det gott alles!

1 kommentar:

Filifjonkan 1 sa...

Hej Lusen aha så det är så här du har det på semestern härligt låter det fast aningens flängigt fram o tillbaka liksom men so what. Gäller att passa på. Kul att ni var nöjda med konserten såg den fick skapliga recensioner med. Hedemora sa du inte att förakta och det var ju mycket folk där heheh i min byhåla är vi 3000 i centralorten samt 7000 i kommunen hahahh det du här hoppar inga halta löss(förutom när Filifjonkan ramlat förstås) Nåväl hoppas du fann något i ett visst kylskåp skratt funderar själv på att ta vespan och fara över lät så gott ju. kram till dig o ha det gott