söndag 14 februari 2010

Lusen is back in cyber space!

Nu kära vänner är Lusen tillbaka! Och vad 17 har hon sysslat med då, i nästan ett halvår?!!, undrar ni. Tja, det har varit allt och ingenting. Under hösten har jag varit fantastiskt inspirationslös för allt vad bloggeri hette. Röran på jobbet och allt, liksom.
Nåväl, söndag eftermiddag och det är snart dax att promenera iväg till ännu en jobbkväll. Snö är det ute så man nästan kan tro att det är vinter. Hah. Under vinterhalvåret borde en ny vägskylt införas: varning för istappar! Vill du ha kvar huvudet, gå inte här! Eller nåt i den stilen. Här, på "min" gata (hemma på min gata i staaaan *ler på Lotta-vis*) är det bara gamla hus med rejält sluttande tak, och när solen gassar på snön på taken rinner det liksom ner och bara bygger på på meterlånga sylvassa istappar, såna som man inte reser sig upp igen efter att ha fått i skallen. Undrar om jag ska börja gå med hjälm på mig ute? Risken är kanske större att jag får en enkelbiljett till hispan. Bättre att gå ute i gatan och riskera att bli överkörd. Kanke ska ta och ringa och sjukskriva mig, farligt att gå ut ju!!! Gå i ide som en annan björn och kommer tillbaka framåt vårkanten. Ja tack. Nu vill jag ha vääääärme! Jag fryser till och med inombords. Kallt ute och kallt inne.
Åååå jag behöver lite äventyr. Kanske planera en backpacking-resa igen? Asien, jag läntar tillbaka! *knorr*
Well, bara knappt ett halvår kvar till midsommar. Gud, det känns som en evighet. Och nu fick jag Carolas gälla stämma i skallen, urgh. (evigheeeet...) Kräks.
Nej nu ska jag samla ihop mina pinaler. Bloggpromenerar ikväll! Hej på er!

9 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

åhh men hej Lusen. Så du är tillbaka så trevligt saknat dig. Välkommen hem då fniss,,Ja hjälm det måste man ha nu för tiden i vår by med,,Usch det är otäckt skall ut och fixa mina straxt runt mitt hus det ser inte klokt ut med alla istappar,Ja vår det håller jag med om längtar jag med detta var då riktigt mycket vinter vi fick. Men cykla kan du väl inte nu alla fall det måste vara dubbat då..å andra sidan fryser nog cykeln precis som du.
Tips hårfönen kan blåsa på sig med en stund för akutuppvärmning Så skönt så. Hördu var rädd om dig nu och din trevliga mamma med va,,,så ses vi och till sist då hjärtanskram igen ..

Trollpackan sa...

Hallojken! Välkommen tillbaka!
Hmm...ska du planera att ut och resa igen nu när du precis har hittat tillbaka?! Va?!
Nej, nu får du stanna i bloggosfären ett tag först*fniss*

Truddelutt sa...

Heeeeeeeej!! Och välkommen tillbaka!!!!!!!!!!!!!!! :)
Kul!

Mm, dom där istapparna... Har sådana utanför ytterdörren jag oxå. Måste gå förbi dom när jag går till bilen. Nu har ju kommunen äntligen kört bort snövallarna här utanför så nu går det att gå "runt" istapparna. Det gick det knappast förut, om man inte skulle gå ute på vägen då förstås. Men då var jag tvungen att först gå 10 meter åt vänster för att överhuvudtaget komma ut på vägen (var ju snövallar) och sen gå till höger för att så småningom komma till bilen.
Men men...
Har som sagt var nästintill bloggledigt så var beredd på det. Ska dock försöka komma in och hälsa på när jag väl läser bloggar. Har ju inte riktigt samma tid nu när jag jobbar.

Ha det gott min vän och JA, vi måste ses snart!!!!

Kramen

UnderCover sa...

Men värry välkomm bäck å happy hjärtedag *internationaliser som bara den*

Men alltså! Hon som hade en gata i stan var ju Stina juh. Hur har du det med din Astrid egentligen?

När du mått illa nog över hon som ingen vettig vill lyssna på kan du kolla...hm, höra in den här. Då blev plötsligt evigheten helt okej lixom
http://www.youtube.com/watch?v=1lmtn76n5sI

Å när du kommit tillbaka lutar det åt att jag gör en Marsipan...

Ha det gott å kram på're!

Filifjonkan 1 sa...

Hej Lusen ja istapparna är farliga men mina ryker nu fast de blir ju nya hela tiden fniss,,,

Filifjonkan 1 sa...

Hej Lusen vad gör du idag då? Skottar snö eller? Putsar på din fina cykel kanske vårrusta den Dags att våra till det nu har jag gjort med nya gardiner och lite sånt du vet. Ute råder ju arktiskt vinter så inne får det bli vår

Filifjonkan 1 sa...

Hej Lusen var håller du hus.... har du blivit insnöad kanske?Jaja du dyker väl upp framåt våren då gissar jag..kramis

Filifjonkan 1 sa...

hehe Har sett din arm och din kamera nu Lusen så nu vet jag alt var du är, Såg er sj-resa och skrattade gott
Tänk så det kan bli va. Nu är det rotblötor på gång när snön ska smälta varnar de för och jag tror dem.

Filifjonkan 1 sa...

Så var det en ny fredag och ha det så bra med dig