onsdag 9 juni 2010

Midnatt

Funderar på att gå och lägga mig. Men jag är lite för pigg för att sova... Hm, svårt det där.
Har för övrigt varit ute på äventyr idag: upptäckt lite nya vägar; historisk sight seeing; glott på ulliga små kor; dammat igen käften längs grönskande landsvägar och naturreservat; druckit kaffe vid en sjö; funderat över livet i största allämnhet. Allt detta under fem och en halv mil på cykelsadeln, snitthastighet 15 km/h - ni kan själva räkna ut hur länge jag var ute. Svart vatten rann av mig när jag ställde mig i duschen efter hemkomst. Vägdamm.
I två timmar parkerade jag mig sedan på balkongen - en timma sov jag och en timma läste jag.
Tog därefter en långpromenad med K. Vi diskuterade cykelhjälmar. Jolåsåattde.

Summa summarum: det har varit en bra tisdag.

Och nu är onsdagen femton minuter ung.

Och jag tackar för mig.

Goder natten.

1 kommentar:

UnderCover sa...

Räkna ut???! Menar du att JAG ska räkna ut?? JAG??

Alltså!
Jag nöjer mej med att läsa "bra tisdag". Det där med räkna ut får jag bara prickar & utslag å ont i magen av.