onsdag 2 juni 2010

Sam, Mike, stök, samt picknick

Såg på Aftonbladet.se att de hade en omröstning där de skulle kora världens bästa gitarrist. Fanns 40 st att välja på, allt från Chuck Berry till The Edge, (själv röstade jag på den sistnämnda). Lite sur blev jag att inte Mike Campbell fanns med... Nåja.

Lite mycket här och nu. Mitt vardagsrum ser ut som om någon har vänt upp och ner på samt skakat om - har sålt soffan och tömt TV-hyllan (Minuz-Linuz var över och hjälpte mig bära den tjocka klunsen till TV, tack! ^^) så nu står hela min gedigna samling av DVDer samt CD-skivor, böcker och hela kollektionen av modellbilar på golvet. Så även kuddarna och filtarna som låg i soffan förut (Ludde är väldigt tacksam)... Rörigt är bara förnamnet. Men bara fram till den 17 juni, för då kommer min nya soffa och TV-möbel! Ser mycket fram mot det, att få sitta i en soffa och titta på TV och inte på golvet (Ludde diggar det med).

Strax kommer Mor över, vi ska ta en picknick ute på Holmen. Hoppas hon kommer SNART för jag är HUNGRIG!! Drog en repa ut på landet i morse, med min kära Sam (Sam, det är numera namnet på min hoj. Det betyder ju otur att fara på en båt som inte är döpt, så då måste det ju vara samma sak med en cykel?!). Jobbiga växlande markvindar, så det kändes mer som ett styrkepass än ett konditionspass.

Nej nu ska jag göra mig lite mer presentabel (sitter i mysbyxor och ful-tröjan). Talk to ya later!


Sam


Way out on the country side

1 kommentar:

Linus Piknik sa...

Oj! vad mysigt det låter! hoppas att ni hade det trevligt! =)
ska vi gitarra nån gång? ute kanske i det fria! vad sägs om nån stans långt borta i någon annan kommun ifall någon hör oss och sätter ett pris på våra huvuden...(haha)!

kramar Minuz-Linuz