måndag 16 augusti 2010

Midnattsloppet

En timme, en minut och 59 sekunder kom jag in på! Höll en stadig fart på 5-6 min/km genom samtliga av de fyra mellantidstagningarna. Hur nöjd som helst. Och vilken upplevelse! Jag och 20999 personer till. Dock slutade loppet tragiskt för en 26-åring och en 50-åring som båda dog... Och det var varmt, hela natten. Men jag upplevde aldrig att det var någon brist på vatten i depåerna, som så många klagade på. Men jag hade förberett mig bra, med rätt så mycket löpning i dessa varma förhållanden så min kropp var med på notorna hela vägen. Dock var det nog många som inte varit lika förberedda på värmen (och backarna på Söder). Såg flera som lagt sig på marken, sjuktälten var fulla och ambulanserna gick nära nog skyttetrafik...
Men känslan av att spurta fram på målrakan, publiken jublar och när man vet att man haar gjort sitt allra bästa - oj vad länge jag kommer att leva på den! Midnattsloppet kommer att bli tradition för min del iallfall :)

Inga kommentarer: