tisdag 26 maj 2009

Drink of the day: Blutsaft!

Har känt mig så trött och orkeslös ett tag, så mor gick och inhandlade järntillskottet Blutsaft till mig. Har bara inte fått ändan ur och provat den än, förrän i morse. Färgen: roströd. Smaken: som lukten av blött rostigt järn, med en lätt touch av blod.
Så nu får vi se om det är järnbrist jag lider av, skillnaden ska tydligen märkas rätt fort efter ha druckit Blutsaften... ^^

Jaha ja, jag som lovade bilder på mig i tigerkostym. Det lär få dröja ett tag, då jag glömde kameran hemma *pucko* Men min kompis farsa tog bilder, så... snart, inom kort framtid iaf! Men vilket zoo det var! En katt, en råtta, en kanin, en hund, en apa, en drake (!), samt jag som tiger. Temat på festen av nämligen kinesiska stjärntecken!
Maskerader på något av vårat "gängs" (vi har hängt ihop sen skolan) grej. Jag har varit allt från döden till mexikansk bandit, haha!

Nå, tisdag idag. Leeedig dag! Har jobbat och slitit hela helgen, som har varit allt utom lugn. Och i eftermiddag ska jag roa mig ytterligare då det är jobbmöte. Har inte sådär jättestor lust att gå. Konjunkturen har börjat märkas hos oss oxå, främst humörmässigt. Denna frustation blandat med längtan till semestern kan jag tänka... Ja jag säger då det.

Well. Cykellopp på lördag! Gaaah, det börjar bli pirrigt! 7,8 mil är rutten jag ska köra. Kör i mellanklassen. Minsta banan tror jag var på 3,5 mil, medan den längsta är 13 mil. 3,5 mil är inga problem, det vet jag att jag klarar, så det skulle inte vara nån utmaning. Men 13 mil är lite väl långt för mig att börja med, så valet föll rätt naturligt på 7,8 milaren! ^^

Jahapp fint väder är det ute idag. Såsom igår, då mor och jag åkte ner till sjön och hade picknick hela förmiddagen. Rejält solbränd sen åkte jag till jobbet på eftermiddagen. Idag ska vi göra om samma sak, fast denna gång ska jag nog smörja in mig med lite solskyddsfaktor. Har ingen lust att bränna sönder mig, innan sommarn knappt börjat ^^

Hmm 8:53 står klockan på. Frukost nu, cykla sen en lugn liten sväng, och därefter möta mamma... Yep, så får det bli.
Ha en bäst tisdag, alles!

3 kommentarer:

trollpackan sa...

Låter som en skön dag! Bättra på brännan lite, picnic och cykla.
7.8 mil är ju en bit! Hoppas att det går bra nu på lördag!

Jag har haft en kanondag i solen jag också, så underbart med sommar!

kramen

Truddelutt sa...

Lycka till på loppet imorgon (eller rättare sagt senare idag)!!!!

Kramisar!!

msA sa...

Blutsaft is da shit you need ;D

Faktiskt skitbra. Minns när mamma tvingade i mig det första gången, nån gång i tonåren då menshelvetet var överjävligt och järnbristen påträngande...