tisdag 19 maj 2009

Trötter...

Usch, detta tråkväder... Grått, kallt och regnet hänger i luften. Inspirationen ligger inte på topp idag. Men, jag ska masa mig iväg till gymmet och köra lite spinning och core, brukar bli på bättre humör av att svettas lite.
Nå, datumet för Trampet närmar sig med stormsteg. Inte denna helgen som kommer nu, utan den därefter. Cyklade med klubben i söndags, och det gick grymt bra, och fort. Det blåste rätt hårda vindar, och vid ett tillfälle när det blåste som mest tyckte jag att det gick riktigt långsamt och kastade därför ett öga på cykelmätaren på styret. 27 km/h, i direkt motvind! Snacka om att man blir fartblind efter ett tag... På en raka, i medvind, kom vi upp i 48km/h, det var maxhastigheten på hela turen.
Hörde om italienaren (tror att han var det iaf), som under Giro-touren, körde av vägen och for rakt ner i en 60 m djup ravin. Han överlevde mirakulöst nog, men det var kritiskt ett bra tag för honom... Och det sägs att han legat i 80 knyck i den kurvan... Ja jag säger då det.
Nå, gymmet nu som sagt.
Adios!

2 kommentarer:

trollpackan sa...

Åh! Gymmet!*avundsjuk* Jag är sjuk...*suckar* Vill också träna!
kramen

Anne sa...

Huuuaaaa... vad du låter hurtig! Uttalandet kommer från en tvättäkta latmask :) Fast å andra sidan har jag både varit ute i skogen med hunden och gått och så har jag ridit också, lite liv och rörelse i alla fall :)
Ha en skön kväll!