lördag 6 juni 2009

Bruce Springsteen, träningsvärk i händerna, val-09, och regn

Ja, vad ska jag säga? Bruce med E Street var fantastisk igår, även om man fick en känsla av att den sista koncerten i karriären börjar närma sig. Koncerten började lugnt, och svenskt, med Nils Lofgren spelade Idas Sommarvisa på dragspel (!). Sedan dundrade den 3 timmar långa spelningen igång med Homebound Train först ut, några nya och gamla låtar, 7 extranummer, och Dancing In The Dark som sistanummer. Bäst var helt klart Lost In The Flood och Youngstown. Taket (på den taklösa Stadion^^) lyfte vid Born To Run. Allsång av högsta grad. Och bandet gav allt. Jag blir så trött på elaka skriverier om "besvikna fans som såg sin idol försvinna bort i svart lyxbil utan att skriva en enda aoutgraf" (Aftonbladet & Expressen). De gav verkligen ALLT. Och killarna är inte unga längre! Fan, Brucan fyller 60 i höst! Nej, trots den bitande kylan var jag varm i hjärtat efter koncerten igår. För övrigt hade jag ingen röst i morse och händerna värkte, haha!
Och medan jag väntade på att ta tåget hem från Centralstationen i Sthlm, så passade jag på att förtidsrösta. Det är med en viss känsla av stolthet jag röstar, även om jag kan tycka att detta val har varit bland det svåraste att ta ställning i. Men jag röstar iallafall, med tanke på demokratin och att det faktiskt finns länder där folk blir dödade för att de uttrycker sin åsikt. Människor har dött för den demokratin vi har i Sverige idag.
Och regnar gör det ute. Och skitkallt är det. Svensk sommar med andra ord. Yes.
That's it for now, talk to ya later. Imorn ska jag ut och rekognosera inför ett fotouppdrag :D Ciao!

4 kommentarer:

Lilltroll sa...

Låter som en riktigt härlig dag! Här är också kallt som tusan, men inget regn just nu i alla fall! Skönt det!
Får väl gå ut och jobba mig varm i trädgården!

Ha det gott!

Mor sa...

fast igår var brucan på festhumör och minglade med fansen!
puss!

trollpackan sa...

Ja, Brucan är bra! Tidningarna skriver så mycket så.Inget att bry sig om egentligen.

Kallt här också, trist, men sommaren kommer väl tillbaka.
Kul med fotouppdrag!
Nu ska jag susa in till stan för att hålla yoga! Sista passet där nu, för sommarens yoga kör jag här på hemmaplan.

kramen

Truddelutt sa...

Ångrade mig lite att jag inte erbjöd mig att köpa en av biljetterna som blev "över" dagen då de släpptes. :(
Men men...

Jag förtidsröstade jag oxå!! Och jag tänker på samma sätt om röstning och demokratin som du gör. Man ska ta tillvara på den "lyxen" man har!

kramen