lördag 13 juni 2009

Fotojobb idag!

Batterier till blixten... check!
Batterier till kameran... check!
Extra ombyte... check!
Objektiv 1 & 2... check!
Stativ... check!
Namnskylt... check!
Pengar, mobiltelefon, regnskydd till kameran... check, check, check!

Japp, då sitter jag här, ombytt och klar och väntar på transport till grannbyn där jag ska fotografera ett bröllop. Nervös... ja! Och vädret ser inte ut att vara på vår sida heller, regnet hänger i luften. Men, regn i brudkronan ska betyda tur har jag hört. Nåja, inte mycket att göra nåt åt. Det som jag är mest pirrig inför att fotosessionen i kyrkan. Knivigt med det dova ljuset, och jag kan ju inte använda blixten därinne heller. Hm, ja det löser sig nog på ett eller annat vis.

Jahaja, då ska jag ta och ringa och efterlysa min skjuts, undrar vart hon tagit vägen?! Håll tummarna för mig idag!
Puss

2 kommentarer:

MamaMu sa...

hoppas det gick bra!
puss!

msA sa...

Gud så mysigt att fota bröllop!
Hoppas det var så vackert som bara bröllop kan vara... och att fotona blev bra (klart de blev!)
Kram.