söndag 28 juni 2009

Igår var jag på en bonngård!

Jojomensan, jag och "gänget" (en hög glada polare som jag hängt ihop med ända sen skoltiden) var bjudna ut till en av tjejerna som bor på en enorm gård ute på landet. De har massor av djur (kor, hästar, hundar, katter), och en av hundrna blev jag bästis med direkt. När jag satt i soffan blev jag plötsligt hundsäng, och där satt jag sen resten av kvällen. Urgullig hund! Funderade ett tag på att ta med mig honom hem, men det ville visst inte hans matte *fniss*
Vi var ut till ladan där en av katterna nyligen fått ungar. Awwwww, så söta!! *smälte* Var även ut och klappade på hästarna. Så härligt det är med djur. En jättetrevlig kväll, tack så mycket, L!

Nå, söndag idag och strålande väder ute. Nästan skam att sitta inomhus.. *skäms* Ska väl ta en promenad, eller tur på cykeln. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på... Skulle i och för sig behöva tvätta min Orangea Fara (cykeln), den är inte speciellt vacker efter alla turer i alla väder under våren. Tråkigt. Ja just det, de utlovade bilderna från senaste cykelturen - det gick så sjukt bra, hade sånt bra tempo och skönt tryck i pedalerna att jag inte hade tid att stanna. *sorry* Men, nån gång så ska jag fota min favoritcykelväg...

Nej, nu ska jag ut och hitta på nåt. Trevlig söndag alles!

6 kommentarer:

Truddelutt sa...

Verkligen härligt med djur. Själen blir verkligen uppfylld av värme och kärlek när man umgås med dem. (lite flummigt kanske men der ÄR ju så).
vill oxå klappa hästar och hundar!! Och titta på kattungar (kan iofs vara en fara för man riskerar ju bli med katt).

Hoppas du hittar på något kul idag.

Kramis

mamaMu sa...

så nu har du alltså fått en överdos av friskluft då??
Det finns ett mejl till dej åsså i din brevlåda by the way..
puss

Scrollan sa...

Ååå har du fått klappa kossorna nu då?=)) Mysigt med lantliv, är lite avis måste jag säga på din vän!;))

Kram Scrollan

UnderCover sa...

Hundar å så funkar ju. Men kossor och havremoppar ska vara ute på en äng en bit bort annars är dom bara otäckt stora.
Det finns ju en massa annat på landet som är mysigt...

Ha det gott i värmen!

Filifjonkan 1 sa...

Morrn på sig Linslusen Så är min semester slut och jag är tillbaks. Ser att du haft det trevligt som hundsäng! Nya erfarenheter fnissar,,,Kattungar mer fniss det är farligt att titta på sådana man blir lätt med en eller två så att säga. Hoppas allt är bra med dig och din cykel.

Skrållan sa...

Hej Lusen!

Ny blogg bara så du vet!

Kram Åsa