onsdag 24 juni 2009

Chans att leva en gång till?

Vad skulle du förändra om du fick chansen att leva ditt liv en gång till? Jag drömde nämligen det i natt, att jag fick börja om från början, att jag blev till småbarn igen. Saken var den att åren var inte "år" i den bemärkelsen, utan typ en dag, så jag åldrades väldigt fort. Och jag var medveten om det oxå! Jag visste att jag levde liksom i repris och visste vad som skulle hända. En tydlig sekvens av drömmen var att jag låg på golvet, som typ fyraåring, och ritade. Men i stället för att rita övade jag på min skrivstil och underskrift, eftersom jag tyckte att det var ju bra att börja i tid...!
Det första jag tänkte när jag vaknade var, nej usch, tänk och vara tonåring IGEN! Identitetskris, körkortet, de tuffa åren i plugget... Nääh. Man ska nog vara glad och leva i här och nu. Det som har varit är passerat och framtiden kan man inte göra så mycket åt. Haha ja jag säger då det, hur hjärnan kan röra till det när man dragit ner rullgardinen... ^^
Nuuu blir det frukost, sen blir det cykeltur!
Hej!

1 kommentar:

Emelie och Arn sa...

Skönt att det fixade sig med kameran!