torsdag 11 mars 2010

Inteliggent natsnudderi?

Har just kommit hem från en kompis, och funderar på om jag ska ta och gå och lägga mig. Egentligen är jag inte det minsta trött, kanske på grund av det sena teet. Well. En halvtimme kvar på denna lediga torsdag. Min enda lediga dag den här veckan. Den har varit ytterst oproduiktivqzb... äsch, oproduktiv skulle det vara. Fel på tangentbordet (se bara på rubriken, och ja, vi drack bara te). Frulle hos mor o far imorse, fikade med L vid lunch (pratade skolminnen och delgav varandra hur vi lyckades fuska till oss vissa betyg på den tiden... Inget jag tänker delge er än, ge mig tio år till så ska jag fundera på saken att göra det offentligt ;P), sen halvsov jag framför teven innan polaren J tyckte att jag skulle komma över på lite kvällsfika.
Och nu är det natt.
Och jag är inte trött.
Tom Petty i högtalaren. I love Spotify! :D

För övrigt har jag ett litet delikat problem: jag har nämligen bestämt mig för att lära mig spela gitarr, och eftersom jag faktiskt har en sådan så är det inte något egetligen problem. Problemet ligger i att den är fruktansvärt ostämd. Till och med mitt otränade öra kan höra hur falsk den låter. Så vad jag roade mig med i eftermiddags framför teven, då när jag inte sov, var att fundera på vilka kontakter jag har, om det är någon alls i min bekantskapskrets som har något musikintresse. Kom på att kompisen E faktiskt har spelat lite diverse instrument i sina dagar så jag ringde upp henne. Nja, var svaret på min fråga om hon kunde hjälpa mig att stämma gitarren, men hennes pappa var däremot duktig på detta 6-strängade instrument. Resultatet blev alltså av detta samtal att E:s pappa ska på söndag försöka få min dammiga gamla gitarr att låta sångdugligt.
Återkommer om hur det gick.

Suck. Klockan är 23.33 och jag är inte ett dugg trött. Men känner jag mig själv så kommer jag så fort jag lägger min blonda skalle på kudden att törna in innan jag hunnit tänka äppelmos.
Så med detta får denna torsdag helt enkelt avslutas. Hoppas allt är väl med er alla där ute i bloggspace och att ni sover lika gott som jag gör snart ;D

Guten nacht!

3 kommentarer:

MamaMu sa...

vill informera om att det är söndag..
puzz!

Filifjonkan 1 sa...

Men godmåndag Linslusen. Ja sena kvällar och nätter uppenbarar sig emellanåt. Spela gitarr sa du kul men tror det är lite knepigt har försökt och får ont i fingertopparna av tryckandet på strängarna fniss.Hoppas du somnade sen så du kom upp i lagom tid denna soliga måndagsmorgon då.

Filifjonkan 1 sa...

Onsdagshej! Läget? Hoppas bra har du fått nysnö idag tro? Fick en omgång hos mig så jag är på surt humör,,Hur går det med gitarrandet då? får du något ljud i den?