onsdag 31 mars 2010

Nystart

Har haft en period nu med bristande träningsmotivation, halvbra matvanor och i övrigt lite halvkass livsstil hälsomässigt. Men nu, när ljuset har kommit tillbaka, snön försvunnit och gruset börjat sopas undan, har även inspirationen att leva hälsosamt återinfunnit sig. Snart börjar utecyklingen och jag känner att jag nog inte skulle må dåligt att bli av med ett eller ett par kilon. Så nu har jag lagt om kosten, börjat planera träningen bättre, (började i måndags, känner mig redan piggare!) så då ska jag nå min 'matchvikt' på ett par veckor iaf. Två månader kvar till Energitrampet.. Undrar om man ska ta och anmäla sig till Tjejmilen oxå i höst? Kul att ha lite att se fram mot, motivationökare.

Är i skrivande stund hundvakt åt en 12-årig pudelfarbror. Ludwig van Lurw. Mudcrutch i högtalarna, molnigt ute och två utbetalningscheckar från Telia på skrivbordet. Har bytt leveratör av bredbandet samt sagt upp den fasta telefonin. Bytte från Telia till Tyfon då stans stadsnätleverantör sagt upp samarbetet med Telia som ville höja priset på 10/10 fiberbredband från 645 till drygt 700 spänn (i kvartalet), vilket stadsnätet inte gick med på och därmed sa upp samarebetet med Telia vilket ledde till att jag var tvungen att välja en ny leverantör. Så Tyfon - fungerar så mycket bättre än Telia och är så mycket billigare!! 370 kr/kvartalet! Typ halva priset. Så när jag ändå höll på sa jag upp den fasta telefonin med. Så det är en och en halv räkning mindre i kvartalet ^^ Och i och med att jag sagt upp det med Telia har jag fått tillbaka några hundralappar på de föregående räkningarna, därav utbetalningscheckarna som ligger på skrivbordet och inte har kommit iväg till banken än.

För övrigt, vad händer idag då? Tja.. ingen idé att slå an gitarrstrtängarna så länge jag är hundvakt, han är rätt förtjust i att yla om han inte gillar vissa ljud. Jag tycker om mina grannar.

Om jag ska ta hand om disken kanske? Jepp, så får det bli. Hej.

1 kommentar:

Emelie och Arn sa...

Här har vi också börjat med cykling dock bara korta sträckor ännu eftersom det är Arns första cykelsäsong. Tips- lös in utbetalningsavierna på Konsum, tror det är billigast att göra det där.

Ha det gott och kram från oss!