fredag 2 juli 2010

Går på halvfart...

Well, igår har en rätt halvproduktiv dag. Var upp till Mor och fikade frukost på morgonkvisten. Tog sedan en liten runda ut på landet med hojen, en sväng jag inte har åkt på flera månader. Fantastiskt vackert österut. Därefter travade jag ner på stan. Har länge varit på jakt efter ett par trekvartslånga jeans, gärna lite 'baggy' stuk på, men inte hittat några. Även ett par toppar skulle jag behöva, samt ett par fina långbyxor. Och min lilla hemstad bjuder inte på särskilt mycket i shoppingintresse, så jag gick ner helt förutsättningslöst. På Vero Moda hittade jag ett par trekvartsbrallor precis i min smak, som satt helt perfekt! Sen ett svart och vitt randigt linne med stora röda rosor på - perfekt! Samt ett par svarta tunna stretch långbyxor. Glad i sinnet tågade jag vidare till Lindex och hittade en tunn och luftig grå pch vit randig t-shirt i organiskt bomull - hur skön som helt - samt en skjorta i lite arméstuk, skogsgrön i färgen. Allt detta under tusenlappen! Mycket nöjd :) Därfter spenderades resten av eftermiddagen hopsjunken i soffan, med teven skvalande i bakgrunden, medan jag arbetade på en gammal 'kallnad' novell som jag la ner på grund av tidsbrist för några år sedan. Min kreativa ådra gjorde sig påmind häromdan, varför jag dammat av lite sånt som inte hanns med förr. Tog sen en tur till gymmet och svettades där ett par timmar innan K tyckte vi skulle ta en sen kvällspromenad. Det var min torsdag det :)
Idag går jag lite på halvfart med, iallafall under förmiddagen. Har tänkt ta mig en skogspromenad nu, sen i eftermiddag är det bara att masa sig iväg till jobbet, inför en jobbkväll. Oh well, den här dan ska väl oxå gå snart... Om exakt en månad går jag på semester! Längtar.
Nej, promenad var det ja. Hej hoj lingonboj!

Inga kommentarer: