lördag 2 oktober 2010

Jag kan gå!! Hallelujah!!

Japp, idag har jag gått 5km! Jajamensan! Visserligen gick det i snigelfart, det tog drygt en timme, men iallafall! Det var så att jag och Myran anmälde oss till ToppLoppet (i Hagaparken, Sthlm) för drygt en månad sen, när vi var friska och krya. Men sen så hände detta med min fotled, så jag trodde att jag skulle bli tvungen att stå över, men de senaste dagarna har det bara blivit bättre för varje dag, så jag tänkte jag skulle prova att delta i loppet - idag alltså - och det gick så bra!! Dock i promenadskor i stället för de snabba löparskorna, men iallafall! Ännu en medalj i samlingen ;) Så på måndag ska jag börja jobba lite lätt, tre och en halv timme bara... Ja jag säger då det. Lycka, det är att kunna röra sig igen, efter fyra veckors sjukskrivning... Nu är jag trött! Var chaufför, och eftersom jag är småstadsbo är jag inte speciellt van vid trafiken genom Sthlm! Fy tusan! Och sen denna låga höstsol rakt i plåten... Alltid finns det nåt att klaga på.
Nej, teve nu. Superstars på trean!

1 kommentar:

Filifjonkan 1 sa...

Hej Lusen.
Jag får ju gratulera så mycket till din pigga fotled nu. Tänk att du tog dig igenom det till sist Bra gjort! Så lär man sig väldigt mycket om sig själv med i dessa lägen man har liksom en extra växel en hög och även en låg. Så var försiktig med sig nu då.