torsdag 21 oktober 2010

Singing in whiskey

Well... Förkylningen börjar släppa, kvar är en viss heshet. Jag satt och övade på gitarren under kvällen, hade rotat fram en gammal dikt jag skrev för några år sen. Tänkte jag skulle ge mig på att försöka sätta ton på den, få den till en liten visa. Och det blev rätt bra faktiskt. Men sen när jag skulle sjunga den... Haha ja det var... hest. Kände knappt igen min egen röst. Nåja.
Man kanske skulle bli musiker istället! Satt just och tittade på Sos Västkust på Femman. Skulle vara häftigt att jobba i räddningstjänsten oxå, eller på ambulansen. Men det är å andra sidan inte så stor skillnad på det och det jag jobbar med nu... Men i vår ska jag sadla om till något iallafall. Jajamen.
Nu: teven. Ta hand om er, alles!

3 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Hej på dig. Vad roligt att du piggat på dig lite Rösten återkommer nog med skall du se. Kul att du tonsätter din text med. Ja tänk om man kunde önska sig sina drömjobb och få hålla på med det bara,,vore kul det med Ha en skön fredag

Mama sa...

if jo want a singer just kall!!!
Aj ken tillochmed got the pudel to sing a song.
(pudelrock *sinking*)

Världen bästa mamma sa...

Var är bilden på strängstängt?
pusselikramkräm!