fredag 29 oktober 2010

Slips, bok och vänliga ord

Tänk vad några små vänliga ord kan göra! Ett spontant och hjärtligt beröm igår räddade min dag. Tack ssk S!

Och igår gick vi till gitarrlektionen iförd slips. Minuz-Linuzen har anammat symaskinen så nu sys det slipsar högt och brett. Jag för min del iklädde mig svart och vit rutig skjorta, och en lika rutig slips... Som om vår musiklärare inte redan visste att vi är lite... knasiga av oss. Dessutom bytte vi gitarrer med varandra...

Min söta lilla Mor gav mig en bok idag! Började läsa lite smått, och tjoff så var jag som uppslukad. Nämligen denna här Kommer nog bli en utav de bästa böcker jag läst. Jag är redan halvvägs.

Och idag kom min nya gitarr! Så här ser den ut: (klicka på bilden för större)

En Ibanez dreadnought, dvs en stålsträngad! Blir lite utmaning för fingrarna... :)

Sen ringer arbetsledaren och meddelar att jag härmed har blivit beordrad att arbeta imorgon, pga personalbrist. Inte mig emot faktiskt, och riktigt bra cash att bli inbeordrad på min lediga helg :D

Well, nu ska jag klämma och känna lite på min nya gitarr. Dock är min stämapparat hos Minuz-Linuzen så det blir att testa musikörat, haha!

Well, god fredagskväll på er alles!

Inga kommentarer: