lördag 17 januari 2009

En perfekt dag

Idag har det varit en helt fullkomligt perfekt dag! Nu känner jag att jag har acklimatiserat mig något iaf (asså seriöst, det tog lika lång tid att vänja sig vid kylan här hemma som med värmen därborta i Asien), och det lätta deprissionen jag fick är borta. Dessutom är det nog den första dagen idag som jag kännt mig helt frisk och kry, efter influensa och öroninflammationen som tog all den lilla kraft jag hade kvar.
Gick till gymmet imorse, körde ett riktigt tufft spinningpass och efteråt gladde jag mig så himla mycket åt att jag hade större delen av den kondition kvar som jag tränade upp i höstas. Jag förvånade mig över att det gick så bra eftersom pga sjukdomar och icke-motivation har hindrat mig att ta mig till gymmet sen jag kom hem... Härligt!
Därefter skulle jag och mor ha träffats på stan för fika, men det bidde inte så. Min stackars lilla mor ligger hemma i maginfluensa. Köpte bubbelvatten och en hög veckotidningar och for upp med...
På jobbet var det LUGNT! Fick några körningar ut på landet, tekniska fel på ditten och datten, inget dramatiskt alls. Tittat på teve mesta delen av tiden... Skönt med såna kvällar oxå. Och nu är jag här. Ska ta en dusch, skölja av mig jobbdammet, sen blir det bingen. Här vänt tillbaka på dygnet oxå. Det har varit lite väl mycket nattsudderi på sistone.
Nå, god natt! ^^

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men då är det verkligen på tiden att du får känna dig kry. Har du varit förkyld sedan dess?? Stackare.
Skönt med en lugn dag på jobbet, men tiden går kanske fortare om man har mycket att göra. Eller?
Ha en bra söndag!
Kramis

Anonym sa...

Natti & godmorgon - och jag säger det igen: kul att du är TILLBAKS :)
Kramkram!