måndag 26 januari 2009

Ännu en måndag...

... men inte vilken måndag som helst; idag släpps Springsteen-biljetterna och jag SKA ha en, så det så. Så om en timme ska jag bosätta mig vid telefonen och inte lämna den förrän jag fått biljetter. Därmed basta.

Hur har helgen varit då? Jo då, igår kväll bjöd jag över ett par polare på middag - sataysmakande thaigryta med nudlar. Den gick hem! De såg lite tveksamma ut först, grytan är liksom inte direkt vacker, men de blev tydligen positivt överraskade (dels över att grytan var god, och att det var JAG som lagat den, jag lagar aldrig mat annars... alls.) Så det var skoj.
I fredags var mor och jag till Sthlm. Det blev en del shopping, vi åt gott på favon Michelangelos i Gamla Stan och gjorde samtliga H&Ms. En mycket bra dag. Och kändisar såg vi oxå: Paolo Roberto åsså var det nån annan nisse oxå som jag inte kommer igåg (mitt hjärnkontor har inte vaknat ännu).

För övrigt drömde jag nåt urmysko i natt: var högt uppe på ett berg, mitt i natten, på nån slags skidort, fast liften hade slutat fungera och för att komma ner (med skoter?) var man tvungen att ställa sig på ett stort podium inför alla människor (vi var minst femhundra där, massor av folk på det där berget) och sjunga kareoke! Till och med i drömmen sjöng jag falskt. Himmel. När jag vaknade vid åtta var jag helt out of the blue, undrade vad det var för dag och allt. Tog ett par minuter att fatta vart jag var överhuvudtaget. Blev väl helt tagen av att sjunga kareoke inför 500 pers att jag inte ville komma tillbaka till verkligheten, fniss!

Nej nu har jag inte tid med er. Ska äta frulle och ringa och tjata på morsan som minsann kommer att få hjälpa till att ringa på biljetterna *armarna i kors*
Hej å hå, å ha en bra måndag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!!!!!!!
Håller alla mina tummar!

Filifjonkan 1 sa...

Hej Lusen.
Önskar dig lycka till med Sprinsteenbiljetterna det kan bli en knepig historia.Ser att din helg varit fullbokad med. Men tydligen en bra helg det är jo positivt ha nu en skön måndag med.