söndag 15 februari 2009

Jobbveckan äntligen slut!

Jaha ja, då var det färdigjobbat för den här veckan då. Skönt! Lugnt på jobbet idag, och det gick förvånandsvärt lätt att gå upp (as)tidigt imorse efter att ha jobbat kväll igår. Har varit riktigt pigg hela dan idag faktiskt. Kanke för att det har varit så soligt och fint hela dan, man får helt klart ny energi när solen vill skina på en, en söndag som denna.
En tanke jag hade imorse, när jag cyklade till jobbet (det var fem minus, trodde mitt ansikte skulle förvandlas till en istapp), var hur konstigt det är egentligen, att samma sol som knappt visar sig under denna tid på året här uppe i Norden, är orsaken till öknar och svåra torkmånader på andra sidan jorden, och att andra människor i världen kan gå i shorts och t-shirt - samtidigt som en annan måste gå upp en halvtimma tidigare på morgonen bara för att planera hela klädesmunderingen man måste ta på sig för att inte frysa häcken av sig...
Jaja. Hur som haver. Nuuu ska jag slänga mig på sofflocket, läsa Kadens och dregla över årets nya cykelmodeller och längta efter sommaren.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det konstigt...vi har sol å iskallt medan andra har sol å skitvarmt - hela tiden!! Jorden är märklig!

Lät skönt med lite läsning å slappande...jag ska hitta en ny bok att läsa tänkte jag, å så ska jag krypa ner i min goa säng ikväll å läsa den! Just nu får jag blogga å slappa!=))

Ha en skön söndag!

Kram Scrollan

Anonym sa...

Intressant tanke!

Visst är det häftigt att det är SAMMA sol som lyser i hela världen, och som gör så olika verkan, beroende på var det är?!

Och du... du hakar väl på mitt nya tema; Tema Kärlek?
VET att du har ungefär en miljon bilder att komma med :)

Kram!

Anonym sa...

Jo visst är det lite konstigt det där... men det har sin charm det också, ja kanske inte torkan och öknarna då förståss... och inte istappsfejset då... men ändå :)
Ha det!!!

Anonym sa...

Hittade du någon bra cykel då?
Var det sol igår? Tyckte det var grått hela dagen. Men vi kanske tittade ut åt varsitt håll. :)
Kramen

Filifjonkan 1 sa...

Godagens på måndagen Ja du underlig värld va och samma sol?Klädplaneringen tar en bra stund vintertid för att inte tala om få på sig grejorna med Vad jag förstår så behöver du en rånarluva för ansiktet när du cyklar iväg på morgonen Istappar i ansiktet är nog inte så skönt .,hehe, ha en varm dag inomhus ialla fall idag.

Anonym sa...

Brukar filosofera om detta om solen när jag ligger på någon skön strand långt borta från den "kalla solen"
Puss med kram!

Anonym sa...

*sjunger* ett litet rosa paket med vita snören...
Fast det är inget paket utan en liten rosa påse med vita handtag..

Filifjonkan 1 sa...

God tisdag på dig..Ligger du kvar på soffan och längtar sommar? Ja kanske inte så dumt det ju kallt idag snöar och solen lyser med. Kontraster kan man tala om verkligen. ha en skön tisdag