söndag 8 februari 2009

!@%¤!!* morrr SNÖ!

Satans kladdiga snorslaskeländes.... usch! Man tar ett steg och åker tillbaka ett halvt i denna kladdiga halvplusgradiga regnsnöblandade geggasörja... Suck. Jag vill emigrera, dit där orden snö och nollgradigt inte finns i deras vokabulär. Där ens största problem är att välja vilka shorts man ska ha för dagen. Där man inte behöver gå upp en halvtimma tidigare bara för att man ska hinna planera hela utstyrseln innan man sticker näsan utanför dörrn.
(Bara för att förtydliga: Nej, jag tycker inte om vintern.)

Så, nu känns det bättre när jag i äkta svensk anda har fått gnälla lite över vädret. Så där lite svenskt lagomt... Fniss.

Jahapp en leeeedig söndag. vad ska man hitta på idg då? Ja inte tänker jag gå ut iaf. ^^

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nä, för ute blir man iaf bara blöt!
Jag vill ha snö, men inte snö som försvinner på en gång utan snö som stannar kvar i oblaskat tillstånd!
Hoppas du haft en bra dag!
Kramis

Anonym sa...

Kladdigt??? Det är ju för böveln -10 juh.

Vadå hitta på idag *undrar och pekar på jättedisken* :o)

Filifjonkan 1 sa...

Hahahaha den var bra,,,Hej på dig ickegillare av vinterkladd eller "lappmögel" kallar vi här nere snön för.(ej rasistiskt) Ja du får väl ta dig neråt Thailand och däråt om du skall slippa snön. Har min systerdotter med fam där nere sen 3 månader nästan de har 35 grader varmt säger hon och jag tror henne.
Kan ju vara något för dig då men ta med dig datorn så jag kan prata med dig ...fniss,,ha det så bra malikkqed vad du nu tänker ta dig för med.

Anonym sa...

*asg*
Att välja shorts kan vara nog så jobbigt :P

Anonym sa...

Vi har oxå massa skitsnö! MASSVIS! Men det försvinner väl snart, för våren MÅSTE komma hursomhelst!=))

Hoppas allt är bra!

Jag passar på att blogga nu när datorn är med på det! Den har surat lite ett par dar!

Kram Scrollan

Anonym sa...

Jag är inte heller så förtjust i vintern direkt...gillar sommaen och våren MYCKET bättre;9

Du, jag har flyttat bloggen, kom gärna in och hälsa på på nya stället!;)
kramen

Filifjonkan 1 sa...

Hej på dig har du snöat inne? Kollade om du hade din Kapten här på besök hälsa i så fall,,, Ja det har kommit en hel del nysnö inatt här och kallt är de med så idag blir Flifjonkan inomhus med fleecetröjan på Ha det så bra