lördag 4 april 2009

Årets första "H-D"-tur!

Jag har ju två cyklar: en smalsulad orange racer, och en svart snart tioårig stadshoj. På grund av den något upprättsittande ställningen man har på den sistnämnda cykeln, kallar jag den för min Harley Davidsson, medan den andra, asfaltsslickaren, kallar jag för Kawasakin... Ja jag vet att jag har (minst) en skruv lös :P

Nåväl, det är ju så underbart väder ute idag, så när jag cyklade hem från morsan och farsan tänkte jag, äh har jag inget bättre för mig, så varför inte cykla en runda? Styrde utåt landet, ut på små grusvägar och trasiga traktorvägar.
Tänkte först, innan jag åkte, att jag skulle ta med mig systemkameran, men eftersom jag inte visste hur vägarna såg ut därute (leriga, sliriga och trasiga vägar, med systemkamera på ryggen... nej.), så det fick bli mobilkameran. Och glad var jag för det beslutet - det var lite... svårmanövrerat på vissa ställen.
Men här är några bilder jag tog iaf:


Rätt vackert va? :) Stod här ett tag och lyssnade - på tystnaden. Endast vindens sus och kvittrande fåglar.





Framvagnen på min "H-D"... ^^




Nästa bild nedan kräver kanske sin förklaring: såg utefter dikeskanten på en vältrafikerad 70-väg massor av tussilagos! Men denna väg, slingrig och dan, är inte direkt cyklistens älsklingdröm, pga den rätt häftiga trafiken, så den ville jag helst lägga bakom mig så fort som möjligt, hur vackra tussisarna än var. Men sen när jag kom ut på en lite lugnare väg så såg jag EN liten söt tussilago, och tänkte att denna måste iaf fotodokumenteras. Så, med solen i ryggen, lutade jag mig över cykeln (som inte har något stöd så jag kunde inte ställa den ifrån mig och inte heller lägga ner eftersom jag fortfarande stod på vägen liksom) och riktade mobilkameran på vilken jag inte har någon zoom på... Tja, resultatet ser ni ju nedan...

Den lilla vita pricken, i den svarta rutan, vid pilen, jag ritat till för att förtydliga, är tussilagon. Det stora gråa bredvid är min skugga... Bilisterna som körde förbi måste ha undrat vad det var för fel på mig som stod och tog bild på min egen skugga...
Nåja.

Härlig tur var det. :)
Nu blev jag hungrig.

6 kommentarer:

Mama utan tuiss I lagom sa...

En liten tuss med bukett tussilagom till lilla sus i dus?
Mamma hade blivit så glad för en bukett...men jag får väl plocka själv *grÅter*

msA sa...

Hihi, plötsligt förstod HonSomInteAllsGillarAttCykla (aka msA) vitsen med denna aktivitet.
Hade nästan glömt hur skön en sån där tur kan vara :)

UnderCover sa...

Men alltså! Du har nåt fel på vitbalansen. Jag ser inte en enda snödriva juh

MamaMu sa...

Fast du kunde ju lagt cykeln i diket och sedan fotat tussen eller hur?
puss!

Emelie och Arn sa...

Låter som du haft en skön dag! Visst är det härligt med tystnaden. SÅ SKÖNT ATT SLIPPA ALLA LJUD IBLAND!

Truddelutt ser den!! sa...

Hihi, du är rolig du!
Men klart att man måste föreviga tussilagon såhär på vårkanten. :)
Kramelikram