onsdag 1 april 2009

Premiärrullning, äckelpäckel, och temlor

Yezz, nu har cykelsäsongen börjat! (Tio poäng till Filifjonkan ^^) Idag togs racerhojen ut för luftning. Rullade ut till den lokala cykelhandlar'n strax utanför stan och tittade på nya pedaler och spinningdojjor, och inhandlade desamma. Fick hundra spänn rabatt oxå tack vare det gym jag tränar på :D

Annars har jag haft nåt av bloggtorka här, som ni kanske märkt. Har kännt mig rätt trött och sliten på sistone... Kanske har man nån slags infektion i kroppen? Eller vitaminbrist? Solbrist? Nåja, livet känns så mycket bättre när det äntlgien verkar bli vår! Två vårtecken: jag blev väckt av skrikande fiskmåsar i morse, och igår kväll när jag gick till gymmet spöregnade det - ingen snö! Om några månader kommer jag förmodlgen gnälla mig blek över oväsnande måsar och evigt regnande. Men nu är det bara tecken på att det dras mot varmare tider ^^

Bjöd över morsan på fika&semla (förmodlgen säsongens sista). Mums. Och strax efter fikat knackar det på dörrn - fastighetsskötaren som ska titta på avloppet under mitt badkar - vattnet rinner inte undan när jag duschat, det nästan bubblar upp istället. Mycket äckligt. Så han monterar bort fronten på badkaret - och plockar upp världens största hårboll ur brunnen! Uuuuäähh, så äckligt! (nej jag har inte städat under badkaret en enda gång sen jag flyttade hit, för drygt fyra år sen...) Men nu är det kliniskt rent även under badkaret. Nu kan det vara i fyra år till *fniss* Fick nåt ryck i morse och storstädade badrummet, så nu är det rent i alla skuggor och vrår :)

Nå dagen ska nog fortsätta i städningens tecken, såg att min hoj behövde en tvätt. Hann inte tvätta den i höstas efter sommarens äventyr, och nu är den täckt av ett lätt lager av källardamm... Så nu blir det till att greppa svamp och hink igen! Hej hoj!

4 kommentarer:

trollpackan sa...

Japp, det har vi märkt, och det är nog något som "går" i cybern*fniss* för det har vi nog alla lite till mans;)

Har inte ätit en enda semla faktiskt och jag saknar dem inte heller...hmm...inte min grej liksom.

Skönt att få ut och cykla igen, fräsa runt!

Vi har haft en underbar vårdag här idag! Minst 11 grader och jag har druckit kaffe på balkongen, underbart!

Filifjonkan 1 sa...

Godafton Linslus.Hihi tackar för 10poängaren gissad mitt i prick gjorde jag. Säsongens sista Temla tror du det är det? Måste kolla i morgon på kondiset ifall vi har någon kvar kanske skull man bjuda sin lilla moder på kaffe och temla då. Så du tvättade hojen med ja den behöver väl en rengöring med kan jag tro. Ja det är vår kanske därför du varit lie trött men nu skall d se att du blir stenpigg. Det kvittar ju buskarna och växer så man hör knaket nästan så då blir vi människor genast på bättre humör. Suss gott nu i alla fall Godnatt med dej

MamaMu sa...

En cykel till???

UnderCover sa...

Kan jag skicka över bilen? Ja, menar när du ändå håller på å slabbar med vatten å så...