söndag 5 april 2009

Halv cykelpremiär...

Idag skulle jag ha tränat med gymmet och cykelklubben inför Energitrampet, första träningstillfället skulle ha varit idag. Men, solen sken i sin frånvaro i morse och det var endast fyra plusgrader, så jag anade att det hela skulle bli inställt - det finns inget värre än att sitta och bli stel och kall på en cykel. Men så ringde en av tränarna kl nio imorse och sa att de flyttar träningen till inomhus istället, till spinningsalen, och frågade om jag ville vara med på det istället. Självklart, sa jag, och kl tio körde vi ett race inomhus istället. Vi var TRE (och tränaren=fyra) i salen! De andra hade ingen lust/kunde inte komma! Men, vi fyra hade jättetrevligt och skoj iallafall och körde ett svettigt drygt en timmas pass.
Så, detta var min cykelsäsongsstart. Min Orangea Fara får fortsätta stå i förrådet, dock förhoppningsvis inte allt för länge till... *studsar upp och ner i stolen av frustration*

Nuuu ska jag ta en DUSCH!!

Hej på er.

11 kommentarer:

UnderCover sa...

Den som väntar på nå't gott väntar alltid för länge *nickar*

Filifjonkan 1 sa...

Morrn på måndagen, + 6 grader just nu knallsol Oj så synd att du inte kunde begå cykelpremiären utomhus typiskt men det kommer nog bättre väder så det kan avnjutas fågelkvitter solsken lätt vind samt solsken.
Sen har du ju nya cykelkläder och skor med har jag för mig du sa Man kommer bara se ett streck ed fartränder efter dig som susar förbi. Ha det så bra denna måndag .

MamaMu sa...

Håller med UnderCover!

truddelutt sa...

Men idag skiner solen så idag kan du ta en liten sväng. :)
Kramis

Scrollan sa...

Så redig du är som cyklar å cyklar! Dessvärre har jag fått ge upp spinningen - för ett tag - jag hinner inte nu när jag har hunddagiset...*suck*.

Hoppas allt är bra med dig, här rullar det på i full fräs, men jag har skitkul på jobbet iaf!!=)) Man får ju passa på att blogga nu när hundarna slaggar!

Ha en fin påskhelg!

Kram scrollan

Emelie och Arn sa...

vi önskar dig en riktigt glad påsk!

trollpackan sa...

Det är ju bra att det finns dåligt-väder-alternativ! Synd att inte flera nappade bara..hmm..
Men snart så får du nog ta ut hojen, det ska ju bli fint i påsk!
kramen och glada påskhälsningar!

Filifjonkan 1 sa...

Glad Skärtorsdag på dig och ska du med till Blåkulla så får du sno dig på vi drar straxt... Glad påsk med

Mu sa Mama sa...

Duschar du fortfarande???

Skogshuldran Titti sa...

Hittade hit via tips från Moder Sanne.
Här vilar inga ledsamheter, ser jag!
Spinning är kul!
Varje måndag så är vi ett gäng från orienteringsklubben som "spinner" och tränar Easy Line på Korpen.
Bra träningskombination!
Jag och Mannen i mitt liv blev med ny cykel förra sommaren:
Suzuki Introuder. (Det är lite "HD-wannabe" över den)
Jag önskar dig en fin Påskhelg med bra cykelväder!

Mor Tror sa...

öhhh solen skiner med sin frånvaro... bor vi på samma planet?