måndag 13 april 2009

Inspiration: plus/minus

Aaaah, livet är gött!
Invigde våren med årets första cykelrunda med klubben igår! Urkul! Fast jag fick kämpa, det är bara veteraner allihop, och det gick... fort! Men det är härliga människor som gärna delar med sig av erfarenheter och "stalltips", och jag agerar storörad tvättsvamp - suger åt mig alla tips jag kan få!
Under några tillfällen under turen igår hamnade jag i nått slags tillstånd av total sinnesro (mellan anfåddheten och pulsdunket i öronen) av den vinande hastighetsvinden, däckens hummande sång mot asfalten och fågelkvittret i träden - och trevligt sällskap. Underbart.

Idag är dock vädret allt annat än underbart. Regnet hänger i luften. Men, det ger mig bara en giltig anledning till att träna inne idag. Hade lite dåligt samvete förra veckan när jag tränade i gymmet när det var så vackert ute. Men jag lever av den filosofin att lyssna på vad kroppen vill träna idag. Om man mår illa bara vid tanken av cykelhjälm, men känner adrenalinet genast pumpa av att tänka på bänkpress, är nog ett styrkepass kroppen längtar efter. Min tro: dagsform! Dock har dessa vackra dagar bara varit en till låns, vi svenskar vet ju hur fort vädret kan slå om... Nordbor...
Zåå, gym idag. ^^

Är hur träningstaggad som helst just nu, som märkes. Men som oxå märkes, så är min blogginspiration nere på minus. Har inte tid, ork eller lust. Förutom nu, men det var mest av skuldkänslor, måste ju rapportera till er vad jag sysslar med! *asg*
Har dessutom jobbat och slitit hela helgen. Vanligtvis brukar helgerna var rätt lugna, men denna har varit tuff, både psykiskt och fysiskt. Idag och imorn är jag ledig, och ledig är vad jag ska vara. Tänker definitivt inte svara om jobbet ringer. *står med armarna bestämt i kors över bröstet* Morr. Don't get me wrong, jag tycker om mitt jobb, och det gör att jag uppskattar min lilla lediga tid ännu mer.

Jahaja, det var det det. Har inte så mycket mer att rapportera. Nu ska jag ta en röjarrunda här hemma. Det liksom syns att jag mitt hem är nånslags vändplats, mellan jobbet, gymmet och polarna. In med väskan, greppa den andra och dra vidare liksom ^^ That's the way I like it :P Men, det är bäst jag tar tu med disken, annars kanske städtanterna kommer och knackar på, fniss! Åh, det går mig att tänka på en episod häromveckan: vattnet vägrade rinna undan efter jag duschat (har ett badkar), grått vatten bubblade uppåt istället. Uräckligt. Så jag ringde fastighetsvärden och vaktmästarn kom förbi för att titta på felet. Han tog bort fronten på badkaret, och därbakom avslöjades nog alla städsynder som finns... *ryser fortfarande vid tanken* Jag har vid varje storstädning TÄNKT att jag SKA städa inunder badkaret, men det har heller inte kommit längre än så, än tanken alltså. Men efter besöket av vaktis (han plockade upp världens största hårboll ur rören under karet) är det nu kliniskt rent därunder. Snusk. *kräks*

Som sagt. Diskhon nästa.
Hej.

1 kommentar:

truddelutt sa...

Ja men man väntar sig ju inte att besökarna ska titta under badkaret. :)
Glömmer aldrig när min fastighetsskötare letade efter vatten-"tillförsel"-kranen-för-hela-lägenheten i min lägenhet. Han öppnade skåpet under diskhon och det vällde ut plastpåsar. (pinsamt) Bara att plocka ut alla och medans han hjälpte mig med det så tipsade han om det tips han fått från sin fru, att ta med sig en platspåse varje gång man hanlar. :)
Kan säga att efter det så håller jag minsann ordning i det skåpet. :)

Härligt att du varit ute och cyklat med dina cykelpolare. Kul att ni kommit igång.

Och då... blogga när du känner för det. Jag finns kvar även om du inte bloggar varje dag.

Kramen