lördag 18 april 2009

Rörig fredag

Igår gick precis ALLT fel! ALLT!
Vaknade och var på urusel humör. Kände mig trött och riktigt, riktigt sur. Vid frukosten var jag allmänt fumlig, tappade allt, drämde i foten i stolen och höften i bordet *smärta* Mackan var inte ens god.
Tvättstugan sen. Hur kul är det på en skala?
Sedan ringer mor och berättar om farmor, och det gjorde inte morgonen bättre. Kändes som om någon dragit undan mattan under mina fötter. Övertalte mig själv att, nej, så här kan jag inte hålla på, så jag ringde polaren och vi tog en kort promenad i solskenet. Jag fick en lätt huvudvärk av solen i ögonen, trots solglasögonen. Jag gick hem, hon gick och handlade, bestämde att sluta upp vid gymmet för att köra kortpass, cykel och core. Tanken på lite träning fick mig bli lite bättre till mods, och jag laddade med lite käk och lyckades mota bort huvudvärken.
Spinningen gick bra, men det tog tid att få upp pulsen dock. Core-träningen... haha, ja dessa bollar. För mig gick det bra, men inte de två tjejerna som tappade balansen samtidigt, hörde bara en duns bakom mig och ett dämpat fnitter när de dråsade ihop.
Efter träningen gick vi till cafeet rakt över gatan (som ägs av gymmet, känns lite mer ok då att gå dit snygg som man är direkt efter träning) och käkade lunch. Nachotallrik, mumma!
Hem till borgen. Välbehövlig dusch, därefter städning då jag väntade besök senare på eftermiddagen. När alla grejor var undanröjda var det som nån klippt till mig med en stekpanna. Satte mig i soffan, och somnade. Vaknade en timma senare av att det ringde på dörrn. Min gäst!
Men under den lilla timman jag slockande återfick jag all ork, och när sen min bästiskompis stod i dörröppningen med sitt två meter breda leende,kändes det som allt stök på förmiddagen kvittade.
Vi spelade spel, tog en promenad (träffade dock två kollegor som upplös mig om diverse konfliker som blossat upp på jobbet under dan, så jag visste vad som väntar på måndag. Tack. Suck), och snackade om stort och smått fram till småtimmarna när hon gick hem.
Somnade innan jag hann känna huvudet mot kudden.

Idag vaknade jag prick kl 7! Skitpigg!
Ska snickra ihop nåt att äta, sen ska jag träffa min andra söta bästis för en utflykt ut på landet.
Hoppas ni alla får en trevlig lördag!

3 kommentarer:

Anne & Zorro sa...

Halloj!
Jo men är ju så snäll, det är det som speglar sig i ögonen :)
Hoppas innerligt att din dag blir bättre än gårdagen och att farmor repar sig.
Kul att du hittade in till oss förresten, nu när allt drar igång här (sonens tävlande) hinner/orkar jag inte hålla igång fler olika sidor/bloggar och Zorros var först så den får vara den som är igång, Lilltroll går i idé till det blir vinter igen!
Ha en bra dag
Kramis

UnderCover sa...

Ibland önskar man att man bara somnat om...
Skönt att det rätade till sej framåt da'n iaf och hoppas farmor piggar på sej å det snaraste.

Ha en skön söndag
Kram!

truddelutt sa...

Blev en bra fredag trots allt då. :)
Kramis