onsdag 4 mars 2009

Åååå jag blir så TRÖTT!

... på mig själv!!
Mitt vardagsrum ser ut som om en orkan styrka Catrina just dragit förbi. Mitt kök ser ut som om en femåring fått härja fritt. Hallen... avdumpningsplats för diverse gymgrejor, minst tre par skor (skohylla är överskattat), några väskor, nån vattenflaska, vantar, mössan, halsduk... Och alltihop ligger på golvet i min lilla hall.
Hur 17 kan en person (=jag) orsaka så mycket oreda?!! Och när jag ställer mig med händerna i sidorna och glor ut över eländet går den lilla rösten inom mig (nej jag är inte schidzo) till försvar: "jamen jag har inte haft tid, det har ju varit så mycket med... än det ena, än det andra, gymmet, jobbet, kurser och så..." Aaah, eller hur?!, svarar min andra, mer realistiska sida. Jag sover ju för 17 hemma, så jag är ju hemma varje dag! Nej, problemet är att jag är laaaaat. Jag väntar in i det sista med alla "måsten", typ diska (tallrikarna tar liksom slut), tvätta (får gå ner och köpa strumpor), städa (det går tills jag ramlat och slagit halvt ihjäl mig på alla saker som ligger på golvet)...

Orka. Organiserad oordning, var det någon som sa om stökiga utrymmen :) Stolt latmask, det är Lusen det (som just gått bärsärkagång och röjt upp överallt, det är riktigt framkomligt här hemma nu). ^^

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stor latmask här med *räcker upp handen*

Jag har rakt inte haft för mycket att göra... men jag har ju nu "svart på vitt" att jag är trött, dvs VARFÖR. Det känns på nåt sätt och vis lite skönt :)
Jag FÅR vara lat... ett tag till.

Kram.

Anonym sa...

Så länge man själv trivs i röran spelar det väl inte så stor roll hur det ser ut. Men, känns det "fel" är det kanske dags att ta sig en funderare...... på hur man vill ha det.
Ha en bra torsdag!

Anonym sa...

Fast man behöver väl inte skrika åt människor när de då tar ett steg in i hallen utan att tagit av sig skorna.. *muttrar*

Filifjonkan 1 sa...

Lusen vet de att "Ordning är till för idioter men genier behärskar även kaos". Så det så och fniss.kram

Anonym sa...

*argt* Men räckte det inte med att härja runt hemma hos dig?! Var du tvungen att komma hem till mig oxå??!! *suckar*
*blink blink* Skojade bara. :o)

Varför göra sånt idag som man lika gärna kan göra en annan dag. Sådan är jag. Hemskt! Men tyvärr håller jag på att drunkna latmaskträsket. Inte bra att gå hemma utan en vettig syssla.

Kram!

Anonym sa...

Får jag länka?
Tycker din sida är så otroligt intressant ;)

dagdrömmaren sa...

Zäta: Oh stora Zephylos, välkommen till blogspace ^^ Länkar tebax