onsdag 4 mars 2009

Gurksaltargata och rollatorfritt!

Turen till Västerås var urkul! Surrade med syon och fick en del uppslag till utbildningar. Spännande!

Och Västerås är en stad som jag redan älskar! Min hemstad har ett rätt "gammal" befolkning, en pensionärsvänlig stad med massor av seniorboenden och inte ett enda ungdomshyreshus, trots närheten till båda högskolorna i trakten. Så när man går på stan får man hålla in tårna, för rollatortrafiken är tät. Inget ont om pensionärer - men det var så roligt att se ungdomar! Halleluja för en studentstad!! (och massor av trevliga och shoppingvänliga affärer^^)

Och vilken massa roliga namn på gatorna sedan! Vad sägs om Gurksaltargatan? Eller Stora Gatan (inte det klassiska Storgatan här inte)? Helfestlig stad helt enkelt.

Träffade på en polare på tåget så jag fick sällskap en del av vägen hem. Sen försökte jag tappert att släpa med henne till gymmet, men ack jag misslyckades och fick gå på mitt spinningpass själv :( Men nu har jag iaf anmält mig till Energitrampet i vår. Mitt livs första cykellopp, med mina nyvunna cykelkamrater... Ska bli så skoj :)

Nej nu ska jag trava in i duschen. Hej hoj!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du ska vara med i ett cykellopp! Jo västerås är rätt ok, men kör bil där du, bland alla jäkla rondeller, men å andra sidan är uppsala snart både ikapp och förbi i antalet rondeller förståss :)
Ha det gott
Kramis

Anonym sa...

ja V-ås är klart kuligare än Etuna.
pusselikrämkarameller!
(spam koden "fight"...undrar vad det kan tänkas betyda??)

Anonym sa...

Blev en hel del rännande till V-ås när vi skrev C-uppsatsen. Blev rättså haj på att hitta på högskolan då.
I själva centrumet har jag varit några gånger men länge sedan sist. Det närmste jag kommer den stan nu är väl när man hälsar på hos Ikea. :)
Hoppas maten smakade gott idag.
kramen