lördag 7 mars 2009

Vad lyssnar du på?

Gjorde en inventering bland skivsamlingen i förmiddags, och hittade en greatest-platta med Ramones, så nu liras Blitzkrieg Bop så det skorrar i högtalarna.
Fick frågan häromdan om vad för musik jag gillar att lyssna på. Tja... 60-talsrock typ CCR, 70-talspunk typ tidigarenämda, samt rocken där med typ The Band, Tom Petty, Lynyrd Skynyrd mfl mfl, 80-talsrock typ ZZ Top, Springsteen (mfl!), 90-talstechno och dance, samt några nyare trance/danceband, dock kan jag tycka, med några få undantag att de nyare rocklåtarna (från 2000-talet) låter ungefär likadant... Har med andra ord en bred musiksmak. Är dock ALLERGISK mot Rix FM och Mix Megapol (de enda radiostationerna som går att ratta in i tjänstebilens radio), för de kör samma fem låtar om och om och om och om och... ja ni fattar. Usch!
Nåja, jag tror att kollegan som frågade slutade lyssna ungefär vid 70-talsrocken, men hon frågade ju, och fick därmed ett rejält svar! ^^

Så, då återstår frågan till dig: vad lyssnar du på?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa...vad lyssnar jag på...blandat..Metallica, Mustasch å annan bra hårdrock, Beyoncé, strölåtar som jag hör nånstans (alla kategorier!)...70-talsdisco, Madonna, Veronica Maggio...Kent..80-talshårdrock..hmm...ja det finns en hel del! Har säkert glömt nåt...=))

Ha en fin dag!

Kram Scrollan

Anonym sa...

Gott & Blandat med andra ord. Lika här, mycket av det du nämner går hem här också. men jag gillar tystnad också :) Fast både gubben och sonen är diskofiler tror jag - vi har skivor tamejfan överallt så tyst... ja det är det sällan! Tur att vi är gott&blandat typerna allihop!

Anonym sa...

Det vet du ju redan *fnissar* men kan ju tala om ändå.
U2, Kent, Metallica och Winnerbäck är favoriterna. Är även svag för Depeche mode, Coldplay, Bowie, Perl Jam, Elvis och GnR. Finns ju mycket annat jag lyssnar på oxå men är väl först och främst de fyra första som musiklyssnandet hamnar hos när jag försöker lyssna på annat.

Är abslut allergisk mot Dansband och Håkan Hellström. Får hemska utslag och det tjocknar i halsen och så mår jag illa oxå.
Gillar inte heller RnB. Fy! HATAR vejl!

Har oxå svårt för 2000-talets rock. Är det överhuvudtaget någon skillnad på Takida, Nickelbak och dom där andra??? Jag kan iaf inte hålla reda på vilka som är vilka när jag hör deras musik. Och så är de för soft för min smak.

Är ju lite svag för 80-talets pudelrock oxå. Kan ju bero på att det var där mitt musikintressa startade. :)

Oj, jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om vad som är bra och dålig musik. Men ska väl inte trötta ut dig alldeles. :)

Ha det så jättekul ikväll!!
kramen

dagdrömmaren sa...

Scrollan: Kan digga med dig till Metallica och Mustasch, men därefter... Nja. Men det är tur att smaken är olika! En trevlig lördag på dig med! Kram!

Lilltroll: Ja tystnaden ska man oxå lyssna till, man glömmer gärna bort det ibland...

Truddelutten: Hihi härligt att vi är överens om 2000-talets rock. R'n'b har jag heller inte mycket för. Same same liksom. Hellström kan jag gilla vissa låtar av, men långt ifrån alla. Dansband går så FETT bort, hahahaha!! Och så säger jag bara: pudelrock 4-ever!^^

Stora lördagskramen på er alla!

Anonym sa...

Sven-Göstas , Flamskvintetten, schotts..
Listan kan göras lång men genuin svensk dansmusik är .....................................................................................................................
så jävla äcklig. Allt utom det