torsdag 26 mars 2009

En dag i träningens, och shoppingens tecken

Var in till grannstan idag. Utbudet med träningskläder är rätt begräsat här hemma, och min träningsgarderob var i stort behov att uppdateras. Först ett vindställ - det blåser kallt ute på landet och jag vill vara någorlunda varm och torr under uteträningen vars säsong snart börjar. Sen en undertröja, som lager 2. Ett par walkingskor - jag har nämligen skämt bort mina fötter och alltid gått i löpardojor, vilket nu har resluterat i ett mycket supinerat steg, med ont i underben och knän som följd. SÅ, nu har jag införskaffat ett par riktiga walkingdojjor som är helt neutrala, och gosse om det känns helt underbart att gå i dem! Ett par sköna långbyxor av modell mjukis har oxå införskaffats. Mys som sagt! ^^ Och så hittade jag en bok och streching på Akademibokhandeln.
Mycket nöjd med mina inköp (: Väger bra upp mot de hemska mardrömmarna jag hade i natt, vilket medföljde att jag var på MYCKET dåligt humör i morse. Men nu känner jag mig riktigt trevlig igen ^^

Sabla näsa! Hasseln är i full gång ute, och den gör min näsa TÄPPT! Uuuäääh! Tabletterna funkar inte, så det är bara allerginässpray som hjälper nu, hoppas jag. Hm.

Jahaja. Fredag imorn. Och ännu en utbildning. Denna gång i krishantering. En heldag med bara en massa kriser *fniss*
Fick frågan i ett tidigare blogginlägg vad exakt ett hygienombud är för något: jag respresenterar min arbetsplats i en utbildning för samtliga kommunala vårdenheter och där ett gäng sjuksköterskor berättar allt om bakterier, smittor, risker, virusar, hur man förhindrar smittspridning osv, och sen ska jag vidarebefordra allt jag har lärt mig till min enhet. Jojomensan, så är det.

Nuuu kära vänner, ska jag äta en sen lunch. Sen forsätter dagen i inhandligens tecken, jag måste nämligen ta mig och min racehoj ut till cykelhandlarn utanför stan för lite utrustningsfrågor. Måste troligen byta pedaler då jag ska börja cykla med cykelskor med klossar... Nåja. Äta, som sagt.
Hej på er.

1 kommentar:

Filifjonkan 1 sa...

Men god dagens på sig shoppande tjej.Det var mycket skönt som inhandlats Gott det, Mysbrallor tillika mysskor då. Så är det mer kurs på det Ja kunskapen är inte tung att bära så sug i dig bara..Hm nya pedaler säger du med..vad köpte du för skor egentligen högklackat som mina prickiga eller skrattar,,,näe allvarligt nu en trevlig helg till dig..