tisdag 24 mars 2009

Filosofier över kvällsfikat

Blev sent kvällsfika idag, kom hem från yogan för en halvtimma sen, därefter en ljuvlig dusch, och nu sitter jag här.
Känner mig helt nollställd, som vanligt efter ett yogapass. Men idag menar jag verkligen nollställd: har ju varit på utbildning hela dan (ja det var mycket intressant! Virussjukdomar, smittvägar, baciller, MRSA, VRE, you name it, I know 'em all!), så det har varit väldigt mycket info att ta till sig. Yogapasset liksom tömde min lätt överansträngda skalle och gav mig inspiration till sammanfattningen jag måste skriva sen för att kunna utbilda vidare till mina andra kollegor... Oh well. Perspektiv, ett fint ord som jag inte sliter på allt för mycket. Men det var iaf det jag fick idag. Lite hallelujah moment. Typ.

Hur som helst.
Apropå hallelujah moment, eller direkta motsatsen till det, så lämnade jag tillbaka hyrbilen igår. *gråta* Det var skoj så länge det varade (:
I söndags när jag åkte hem tänkte jag ta en "genväg", således svänga av från motorvägen och åka resten av vägen över landsbygden för att sen komma hem till stan. Jo tjena. Det resulterade i att jag efter tjugo minuters körning inte hade en aning om var jag var. Men efter lite vändande här och lite kartläsning där kom jag hem! Och fick en ny favoritväg dessutom. Kör man den utan att köra fel så är det en rejäl genväg ^^

Nå, imorn är det onsdag. Heliga Onsdan. Löööönedag. Mums det ordet smakar fint, löööööönedag!! Tror jag ska ta och knalla ut till Intersport (dryga milen att gå fram och tillbaka, en skaplig promenad) om det inte blåser för kallt. Behöver nya kläder inför cykelsäsongen...
Skulle behöva städa imorn oxå... Tråk. Men det är så sjukt grusigt i hallen, så, det är nog illa tvunget. Dessutom var det ett bra tag sen jag storstädade. Suck.

Nej, nu är det färdigfikat för ikväll. Nu väntar bingen.
Go afton.

5 kommentarer:

Filifjonkan 1 sa...

Godförmiddag Lusen. Jaha du har tillgodogjort dig infon du varit på det är ju bra , Baciller finns mycket att lära sig om verkligen en helt egen värld.Men tuffa är de,, bangar inte för nåt bacillerna alltså.
Grus i hallen sa du kan du inte öppna korsdrag då så det blåser ut? Piasavakvasten är väldigt bra för grus. Skrattar,,Hur du nu gör med det så ha det så bra, ps cykelläder förordas tjocka yllekläder med tanke på vädret hi hih

Anonym sa...

IDAG är det lönedag! IDAG :)
Halleluja!

Anonym sa...

Hej hopp Lusen! Hoppas allt är bra! Här är det fullt ös med dagiset just nu, startdatum närmar sig med stormsteg! Jag hinner inget annat, inte blogga, inte träna, inte va social...men det ändrar väl sig snart! När du skriver om träningen så blir jag så suuuugen, men jag har inte tid! Dålig bortförklaring kanske, men varje kväll är såå viktig för att vi ska bli klara i tid..så jag hinner bara inte träna.*saknar*

Jag får va glad att jag får röra mig när vi är ute å går med hundarna sen!=))

Imorgon bitti sitter jag på X2000 till Sthlm, ska va på kurs hela helgen, ;))

Ha en finfin dag!

Kram Scrollan

Anonym sa...

Jag var också på yoga igårkväll! Underbart! Behövs verkligen.

Kul med lite utbildning! Hmmm...på din beskrivning ser det nästan ut som att du skulle jobba på mitt gamla jobb*skratt*

Kallt men soligt här, jobbar så här blir det ingen städning även om det skulle behövas;)

kramen

Anonym sa...

Skit i å städa! Grus i hallen ger ju bara en så'n där skön sommarfeeling juh. Tänk badstrand istället...

Kram på're :o)