torsdag 12 mars 2009

Äppelpaj, hårdträning, Volvo, och en j*kla massa snö!

Fick nån fläng idé igår kväll, blev så himla sugen på äppelpaj så jag tågade ner till konsum och köpte grejer, ringde sen till mor och erbjöd henne äppelpajfrukost idag. Sagt och gjort, i morse gjorde jag pajen, och utan några katastrofer (det brukar alltid inträffa nåt jävelskap så fort jag sätter foten i köket) så blev det en rätt god paj faktiskt. Mor blev nöjd iaf, och det är huvudsaken :) Så nu finns det massor av paj över till alla som vill ha! Det är öppet hus hos Lusen, så alla bloggisar är välkomna! ^^

Kom just hem från gymmet. Har tränat med min PT. Ligger ju i hårdträning inför min "debut" i sommar på cykelvägarna. Benstyrkan känns ok, men bålstabiliteten behövs verkligen jobbas på. Mer core boll på schemat alltså! Axlarna är lika stela som vanligt så några fler axelövningar har lagts till oxå. Nåja.

Nästa helg (inte den som kommer nu, utan den därefter) ska jag ut på en efterlängtad liten minisemester. Ska åka och hälsa på mina kära morföräldrar ute på vischan, ska bli skönt att se nåt annat än denna tråkstad. Lite frisk lantluft oxå ^^ Så jag var upp till OK (där jag är något av en stamkund när det gäller bilhyrning) och bokade en bil, en Volvo S40 blev det. I love Volvo. Det ska bli såååååååååååååå skoj att få köra! Har verkligen längtat. Ni som känner mig vet ju hur bra jag trivs bakom ratten, och för er som inte känner mig, tja grattis, nu vet ni nåt mer om mig ^^

Jahapp. Snö var det ja. På ett dygn har det gått från att ha varit underbar barmark till dryga decimetern av detta vita, kalla, hala elände! Fan vad less jag är på skiten! JAG VILL HA VÅÅÅÅÅÅÅÅR!
Aja bara att stå ut ett tag till antar jag. Hoppas det smält undan till nästa helg iaf, annars blir det väl till att ta motorvägen. Har ingen lust att köra smala 70-vägar i blixthalka. Så kul ska vi inte ha. Har redan gjort ett djupgående besök i ett dike med tjänstebilen, det får nog.

Nej nu ska jag äta nåt... Sen blir det spinningpass på gymmet - mitt andra hem. Hej på er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jo du, jag vet fler som längtar efter våren jag... *suck*
Kramis

Anonym sa...

Hoppas det inte blir så mkt rök i lantluften den här gången *fniss*

Och äppelpajen var mumsig. Var mätt hela eftermiddagen!

Duktig kicka och träna ;)
puss!

Filifjonkan 1 sa...

Godagens på sig Här luktar äppelpaj mums skär en bit åt mig mums gott duktig du är Sa du snö hu ja det är vettlöst hur det håller på förra året den här tiden plockade man blåsippor i Småland Din mor har det bra som blir bjuden på en sådan här frukost företen fnissar.Så det skall till landet i hyrvolvo kul blir det tror jag bar du kör så vackert är ju smyghalt med Kramis

Anonym sa...

Kul att du kommer häråt. Vi ses!

Anonym sa...

Ååååh vad det lät mumsigt med paj! Vore du inte så långt bort (eller åtminstone några mil för långt bort) skulle jag beema över direkt :)

Kram och härlig helg på dig!

Anonym sa...

Vem vill inte ha vår? den kommer ju nu till helgen. Hoppas jag iaf. :)
Trevlig fredagskväll!!
kramen