onsdag 4 mars 2009

Mer äventyr!

Jahapp då var det onsdag då. Gårdagens utflykt till lasarettet gick bra, och farmor var klart lättad över att vara hemma igen. Men jag säger bara en sak: samres! *morr* När vi skulle åka hem skulle färdtjänstbilen komma 16.25. Jo tjena. Klockan fem ringde jag och frågade vart 17 de höll hus. Fem minuter, svarade telefonisten. Fem minuter är tydligen ett rätt relativt klockslag, för en kvart senare kom bilen. Sen frågade chauffören mig hur man hittade till ett hotell i stan, och det var väl tur för honom då att jag har råkat jobba i "lasarettstaden" och visste vart hotellet låg, eftersom jag är från grannstaden. Suck. Dessutom körde han som en biltjuv. Det gick nog nästan på två hjul i rondellerna. Aja, nu är farmor hemma iaf och det är huvudsaken.

Idag ska jag åka på långturné! Dryga timmen tågfärd ända till Västerås, till högskolan och titta på lite utbildningar. Har aldrig varit i Västerås och jag har ingen aning om var högskolan ligger, så detta blir nog spännande. Mor skulle egentligen ha följt med, men där är det förkylt så... Yes.

Nu blir det frulle. Hej på er!

4 kommentarer:

Anonym sa...

I Västerås kliv av tåget. (viktigt)
Gå igenom stationen.(utan att stanna vid pressbyrån)
Följ alla cyklister (studenter) rakt fram genom staden. Skygglappar på för du går genom butiksstråket..

När du precis tror att du är vilsen i pannkakan fråga någon.
Svårare än så är det inte!
puss!

Anonym sa...

Åh, kul!
Vad funderar du på för utbildningar?

Västerås är faktiskt rätt fint... ån som rinner mitt i stan... å så. Vackert.

Kraaaaaaaaaam!

Filifjonkan 1 sa...

Godagens Linslusen. Jaha så farmor var glad få komma hem till sist trots dessa taxiresor som är hemska Postens paket reser fasen bättre än de som reser från lasaretten numera inte klokt hur det blivit. Hoppas du har det trevligt i Västerås då idag kan ju vara kul att åka med tåget.

Anonym sa...

Vad spännande! Ska du byta stad?
Ja, det där med färdtjänst är nog ett kapitel för sig.
kramen